zondag 30 april 2017

Kraamcadeautje en creche

Eindelijk kan ik jullie weer iets gehaakts laten zien. Deze amigurumi is al lang klaar, maar vandaag gaan we hem bij de nieuwe wereldburger brengen.
Remco heeft er een achterneefje bij. De moeder van de baby heeft een paard en is daar helemaal verzot op, dus dacht ik dat het wel leuk zou zijn als ik het paard probeerde na te maken wat kleuren betreft. Dat viel een beetje tegen, ik kon niet de juiste kleur bruine katoen vinden, nou ja, dan maar wat er het meest bij in de buurt komt.

Hier zie je het paard met de zus van de baby en het paardje dat ik ervan gemaakt heb.


Ik gebruikte het patroon "mini paardje Piem" van Kristel Droog. Het Paard uit haar boek (de grote uitvoering van deze) vond ik te groot voor zo'n kleintje.
De manen en staart zijn extra goed vastgeknoopt, al denk ik dat het mannetje voorlopig alleen zal kijken naar dit knuffeltje.

Hier zie je het paardje nog even op mijn huidige haakwerkje liggen (gaat heeeeeeel langzaam ;-) )


Hij is gemaakt van katoen en is in totaal 18 cm lang.

En dan de creche, de plantencreche om precies te zijn :-)


Het is nog te koud buiten voor mijn kindjes, dus mogen ze nog gezellig allemaal in de woonkamer blijven :-)
Ik heb hier tomatenplanten, komkommer, courgette, bolcourgette, pompoen en zonnebloemen, maar die laatste kweek ik op voor Remco.

Nog even een close-up van de allerkleinsten:


In deze bak groeien nog  2 tomaatjes, een bolgourgette en een courgette black beauty,  paprika en verder nog cherry tomaatjes, cavolo nero (palmkool, ben ik super nieuwsgierig naar, is een soort boerenkool), kaneelbasilicum (hoe zal dat smaken?) en juffertje in het groen (geen idee wat ik daarmee ga doen). Van de AH-moestuintjes heb ik nog paksoi, die moet in juli/augustus gezaaid worden, spinazie en rucola, beiden zaai ik direct in de moestuinbakken. Ik hoop dat het spoedig warmer gaat worden (en blijft), want sommige zaailingen zijn al volwaardige planten aan het worden, die willen graag naar buiten. Buiten heb ik wel aardappelen gepoot, ben benieuwd of dat dit jaar weer wat wordt     :-)

Over zaailingen gesproken, bij De Breimeisjes, Juffrouw Ooievaar , Blauw ruitje en Busy Bessy kun je ook nog lezen over plantjes, zaaien en verspenen.

18 opmerkingen:

zeeuwsmeisje zei

Een super leuk kado zo dat paardje. Zal goed in de smaak vallen denk ik. Als ik je plantjes zo zie krijg ik daar ook zin in. Wat zullen jullie er straks van kunnen smullen. Nog even wachten tot 14 mei dat de ijsheiligen zijn geweest dan kan het lekker naar buiten.
gr lisette

Haakinformatie.nl zei

Och wat een leuk paardje! Mooi gehaakt. Zo je hebt heel wat plantjes! Hopelijk krijg je een goede oogst dit jaar.
Groetjes Lisa

Angélique zei

En dan te bedenken dat er nog veel meer direct buiten gezaaid gaat worden :-D

Pippa's Hus zei

Wat een ontzettend lief paardje daar zullen moeder en baby blij mee zijn. XX Esther

Frederika zei

Wat een superleuk kraamcadeautje.

Haakinformatie.nl zei

Jeetje, jij hebt wel flink ruimte dan in de tuin of niet?

Ron Homan zei

Wat is hij leuk geworden "paardje Priem" ze zullen er wel erg blij mee zijn.

Sandra zei

Kleine Piem is super lief geworden!
En je zorgt goed voor je groene baby's :-)
Liefs,
Sandra

juffrouw Ooievaar zei

Wat een schattig paardje :) Dat kraam cadeau moet wel goed ontvangen zijn, dat kan haast niet anders :)
Jij hebt ook genoeg te doen aan je kindjes ;) valt nog best tegen hoeveel tijd erin gaat zitten, maar ja
als het dan iets gaat worden is dat ook weer leuk. Ben benieuwd naar je project waar paardje op ligt :)
Fijne avond, Anita

De Breimeisjes zei

Wat is dat paardje prachtig geworden! En wat leuk, je plantencreche! Ik plaats alsnog een linkje bij :-)
En we gaan door met de tuinberichtjes in mei :-D Op donderdag is 't plan.
Groetjes,
Akkelien

Vera zei

Geweldig, dat paardje. Daar heb je iemand weer heel blij meegemaakt.
Lekker bezig met zaaien en verspenen. Ben benieuwd of alles ook oogst op gaat leveren. Met jouw groene vingers vast wel.

Anoniem zei

Ik denk dat dat paardje een heel geslaagd cadeautje zal zijn! Ik vind hem leuk :-)
En die plantencreche... nog heel even en dan mogen ze buiten. Ik kan me voorstellen dat ze wat in de weg beginnen te staan (o.a. Courgettes worden tamelijk groot ). Succes!

Elizabeth zei

Wat zal dit paardje in de smaak gevallen zijn! Ik vind het altijd zo knap dat je van die passende en persoonlijke cadeautjes weet te verzinnen en te maken...
Hahaha, plantecreche... Ze houden je wel bezig hè?
Een goed idee om aardappels te poten buiten. Dat lukt volgens mij altijd wel hoor.. Alleen moet je het niet elk jaar op het zelfde stukje grond doen.
Groetjes, Elizabeth

Michelle zei

Wat een lief paard is het geworden! En de kleur is super hoor. Het is gewoon erg lastig om soms precies de juiste kleuren te vinden, maar dat maakt het project niet minder mooi ;)
Leuk om al je zaailingen te zien, ik kan niet wachten totdat ik ook straks weer kan zaaien in het nieuwe huis en tuin.

Angélique zei

Haha, nee hoor, ik heb een achtertuin van ca. 5,5m x 10m,waar ook nog een berging in staat van zo'n 2,5 x 3,5. Het is meer een kwestie van prioriteiten stellen en efficient met de ruimte omgaan ;-)

blauwruitje zei

Ik vind het een lief paardje geworden. Ik vind het altijd leuk als iemand zo over een cadeautje heeft nagedacht.
En mijn crèche is ongeveer net zo. Ik ga straks kijken of er al exemplaren naar de kleuterschool kunnen. Fijn weekend. Groetjes Sandra

Haakinformatie.nl zei

Dat doe je goed! Leuk om te lezen dat hij ook vaak een rondje in de tuin doet om te kijken hoe alles groeit. Ik doe dat ook graag.

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een lief paardje is het geworden. Erg mooi.
Wat een leuke creche. hihi.
Fijne avond.

Lieve groetjes,
Emily
(casacreaemilia.blogspot.nl)